Proces
1. Research: Ik heb onderzoek gedaan naar logo's die duurzaamheid en warmte uitstralen.
2. Schetsen: Met de resultaten die ik met mijn onderzoek heb ontvangen heb ik wat meerdere dingen geschetst.
3. Design: Ik heb de schetsen aan mijn klant getoond en met wat overleg is er een logo gekozen die ik kon gaan uitwerken
4. Uitwerking: Ik werkte het gekozen ontwerp op basis van de feedback van de klant uit en maakte kleine aanpassingen om ervoor te zorgen dat het goed bij zijn merk paste.
5. Afronding: Het uiteindelijke logo-ontwerp heb ik in verschillende bestandsformaten aangeleverd, zodat het geschikt was voor zowel digitaal als printgebruik.
Hierna heb ik de producten laten drukken bij een externe drukker waar ik ook goed contact mee had onder het proces door. Zo kon ik mijn klant geruststellen dat alles op tijd klaar was voor de beurs die hij de week erna had. Toen ben ik begonnen met het ontwerpen van de spandoeken voor de stand op de beurs. Met wat aanpassen en wensen van de klant zijn we tot een definitief ontwerp gekomen en was alles op tijd klaar. Dit allemaal binnen een week!
Resultaat
Het nieuwe logo beeld de waarden van het merk goed uit en spreekt de doelgroep aan. Voor sommige mensen zal het misschien nog wennen zijn maar VUUR! heeft nu een logo wat modern en creatief is.
Conclusie
Door een goed onderzoek en een fijn klantencontact kon ik een uniek logo-ontwerp en spandoek-ontwerp creëren dat voldoet aan de doelstellingen van de klant.